Extreme Sports Forum
gfxgfx
 
Dobrodošli Gost na forum. Ako niste član foruma, a želeli biste da budete, registrujte se.
Niste dobili email poruku za aktiviranje vaše prijave?

Ako ste član foruma, prijavite se, tako što ćete uneti korisničko ime, lozinku i vreme trajanja prijave. Ako ste zaboravli lozinku pritisnite ovde.
 
gfx gfx
gfxgfx
 
Dobrodošli na Extreme Sports Forum!
 
gfx gfx
gfx
64730 Poruka 2770 tema 14117 članova - Najnoviji član: Lundberg45 novembar 28, 2014, 03:51:15 am
*
gfx*Prva stranaPomoćPretragaPrijavljivanjeRegistracijagfx
gfxgfx
      « nazad napred »
 Strana: 1 [2] Štampa
Autor tema: Novi zakon za vozace!  (Poseta: 16715 )
KARPINSKI
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Poruka: 1389



Profil Email
« Odgovor #15 : februar 05, 2011, 12:19:30 pm »

Na nove tablice stavite alarm!
Ukoliko vam neko ukrade tablice ili one spadnu, platićete nove ali i dodatnu "taksu" od 2.500 dinara.
Ako ostanete bez registracionih tablica na kolima, bilo da vam ih ukradu, ili one spadnu ako uletite u udarnu rupu na putu, čeka vas duboko zavlačenje ruke u džep, pišu "Novosti".
Naime, po novim propisima, na snagu je stupila i "taksa za ukradene tablice".
"To je po mnogo čemu nerazumljiv namet. Generalno i ranije je vozač, kome je neko skinuo tablice, morao da izvadi nove, ali sada mora, da uz vađenje novih dokumenata, iako je već oštećen, plati i 2.500 dinara, te, svojevrsne kazne zato što je pokraden", kaže za "Novosti" Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja Srbije.
Treba napomenuti da je sa sadašnjim načinom pričvršćivanja tablica na vozilo njihovo skidanje više nego lako. Pritom, kako se radi o javnoj ispravi, vozač ne sme da, na primer, probuši tablice, zašrafi ih, veže žicom ili slično.
Nove tablice koštaju 2.000 dinara, nova saobraćajna dozvola 800, a taksa za ukradene tablice 2.500 dinara. Uz ovo treba dodati i "sitne" troškove prilikom plaćanja na šalterima pošta ili banaka, a izgubljeno vreme, maltretiranje i "trošenje živaca" da i ne pominjemo.
"Apsurdno je lepiti ih super lepkom ali je još apsurdnije što vas neko kažnjava. Mislim da bi nadležni morali da malo razmisle o tome. Jer, ako morate da vadite novu saobraćajnu dozvolu, da platite i nove tablice, sa ovom taksom dolazimo do cifre od 6.500 dinara, što svakako nije malo", kaže Okanović.
U MUP kažu da je sve u skladu sa propisima, a da je neophodno da oštećeni vozač izvadi odmah nove tablice i dokumenta. U suprotnom se izlaže potencijalnoj opasnosti da kradljivac sa njegovim tablicama načini neki saobraćajni prekršaj, ili učini neko krivično delo, što bi moglo da oštećenom donese nove muke.
Vlasniku vozila kome su ukradene tablice preostaje da tuži N.N. lice i da zahteva nadoknadu štete, analogno tome bi mogao da tuži i nadležne za puteve (i udarne rupe) pod uslovom da dokaže da je baš zbog toga ostao bez tablice, pišu "Novosti".


* v196625p0.jpg (74.13 KB, 610x395 - (poseta: 4161 ).)
Evidentirano
ARGUS
Global Moderator
Full Member
*****
Offline Offline

Poruka: 240


Audaces fortuna iuvat!


Profil Email
« Odgovor #16 : februar 05, 2011, 08:14:15 pm »

OZNAKE ZA NOVA REGISTRACIONA PODRUČJA - da ne pomislite da su nas okupirali Japanci u Jugićima.

Oznaka    Region    Opštine obuhvaćene regionom

AL    Aleksinac    Aleksinac
AR    Aranđelovac    Aranđelovac
AC    Aleksandrovac    Aleksandrovac
BG    Beograd    Barajevo, Voždovac, Vračar, Grocka, Zvezdara, Zemun, Lazarevac, Mladenovac, Novi Beograd, Obrenovac, Palilula, Rakovica, Savski Venac, Sopot, Stari Grad, Surčin, Čukarica
BO    Bor    Majdanpek, Bor
BP    Bačka Palanka    Bačka Palanka
BT    Bačka Topola    Bačka Topola
BĆ    Bogatić    Bogatić
BU    Bujanovac    Bujanovac
BČ    Bečej    Bečej
VA    Valjevo    Lajkovac, Ljig, Mionica, Osečina, Valjevo
VB    Vrnjačka Banja    Vrnjačka Banja
VL    Vlasotince    Vlasotince
VP    Velika Plana    Velika Plana
VR    Vranje    Bosilegrad, Vladičin Han, Preševo, Surdulica, Trgovište, Vranje
VS    Vrbas    Vrbas
VŠ    Vršac    Bela Crkva, Plandište, Vršac
GL    Gnjilane •    Vitina, Kosovska Kamenica, Novo Brdo, Gnjilane
GM    Gornji Milanovac    Gornji Milanovac
DE    Despotovac    Despotovac
ĐA    Đakovica •    Dečani, Đakovica
ZA    Zaječar    Boljevac, Sokobanja, Zaječar
ZR    Zrenjanin    Žitište, Novi Bečej, Nova Crnja, Sečanj, Zrenjanin
IN    Inđija    Inđija
IC    Ivanjica    Ivanjica
JA    Jagodina    Rekovac, Jagodina
KA    Kanjiža    Kanjiža
KV    Kraljevo    Kraljevo
KG    Kragujevac    Batočina, Knić, Lapovo, Rača, Kragujevac
KŽ    Knjaževac    Knjaževac
KI    Kikinda    Čoka, Novi Kneževac, Kikinda
KL    Kladovo    Kladovo
KM    Kosovska Mitrovica •    Vučitrn, Zvečan, Zubin Potok, Leposavić, Srbica, Kosovska Mitrovica
KO    Kovin    Kovin
KŠ    Kruševac    Brus, Varvarin, Ćićevac, Kruševac
LB    Lebane    Lebane
LE    Leskovac    Bojnik, Medveđa, Crna Trava, Leskovac
LO    Loznica    Krupanj, Ljubovija, Mali Zvornik, Loznica
LU    Lučani    Lučani
NV    Nova Varoš    Nova Varoš
NG    Negotin    Negotin
NI    Niš    Doljevac, Gadžin Han, Merošina, Ražanj (mesto), Svrljig, Niš
NP    Novi Pazar    Sjenica, Tutin, Novi Pazar
NS    Novi Sad    Bač, Bački Petrovac, Beočin, Žabalj, Srbobran, Sremski Karlovci, Temerin, Titel, Novi Sad
PA    Pančevo    Alibunar, Kovačica, Opovo, Pančevo
PB    Priboj    Priboj
PE    Peć •    Istok, Klina, Peć
PŽ    Požega    Požega
PZ    Prizren •    Gora, Orahovac, Suva Reka, Prizren
PI    Pirot    Babušnica, Bela Palanka, Dimitrovgrad, Pirot
PK    Prokuplje    Blace, Žitorađa, Kuršumlija, Prokuplje
PN    Paraćin    Paraćin
PO    Požarevac    Veliko Gradište, Golubac, Žabari, Žagubica, Kučevo, Malo Crniće, Požarevac
PP    Prijepolje    Prijepolje
PR    Priština •    Glogovac, Kosovo Polje, Lipljan, Obilić, Podujevo, Priština
PT    Petrovac    Petrovac
RA    Raška    Raška
RU    Ruma    Irig, Pećinci, Ruma
SA    Senta    Ada, Senta
SV    Svijalnac    Svilajnac
SD    Smederevo    Smederevo
SM    Sremska Mitrovica    Sremska Mitrovica
SO    Sombor    Apatin, Kula, Odžaci, Sombor
SP    Smederevska Palanka    Smederevska Palanka
ST    Stara Pazova    Stara Pazova
SU    Subotica    Mali Iđoš, Subotica
TO    Topola    Topola
TS    Trstenik    Trstenik
ĆU    Ćuprija    Ćuprija
UB    Ub    Ub
UE    Užice    Arilje, Bajina Bašta, Kosjerić, Čajetina, Zlatibor, Užice
UR    Uroševac •    Kačanik, Uroševac, Štimlje, Štrpce
ČA    Čačak    Čačak
ŠA    Šabac    Vladimirci, Koceljeva, Šabac
ŠI    Šid    Šid

« Poslednja izmena: februar 05, 2011, 08:27:02 pm ARGUS » Evidentirano
ARGUS
Global Moderator
Full Member
*****
Offline Offline

Poruka: 240


Audaces fortuna iuvat!


Profil Email
« Odgovor #17 : februar 05, 2011, 08:20:56 pm »

OZNAKE ZA VOZILA SA "DIPLOMATSKIM" TABLICAMA


A   oznaka za vozila u vlasništvu diplomatsko-konzularnih predstavništava, misija stranih država i predstavništava međunarodnih organizacija i njihovog osoblja koje ima diplomatski status
M   oznaka za vozila čiji su vlasnici stranci koji su zaposleni u diplomatskim i konzularnim predstavništvima, misijama stranih država i predstavništvima međunarodnih organizacija, a nemaju diplomatski status - {Mission staff}
P   oznaka za vozila u vlasništvu stranih kulturnih predstavništava i stranih dopisništava - {Press}
E   oznaka za vozila u vlasništvu predstavništava stranih preduzeća i njihovog osoblja - {Economy}
CMD   dopunska pločica za vozila kojima se koristi šef diplomatskog predstavništva ili misije - {Chef de corp Diplomatique}
CD   dopunska pločica za vozila kojima se koristi osoba s diplomatskim statusom - {Corp Diplomatique}


Brojevima se označava zemlja iz koje misija potiče:

10   Rusija
11   Ukrajina
12   Poljska
14   Mađarska
15   Rumunija
16   Bugarska
17   Albanija
18   Češka Republika
19   Bivša Jugoslovenska Republika Makedonija
20   Izrael
21   Angola
22   Slovačka
23   Bosna i Hercegovina
24   Hrvatska
25   Palestina
26   Portugal
29   Kipar
30   Velika Britanija
31   Južna Koreja
32   Finska
33   Švedska
34   Norveška
35   Danska
36   Holandija
37   Belgija
38   Španija
39   Francuska
40   Nemačka
41   Italija
42   Vatikan
43   Švajcarska
44   Austrija
47   Grčka
48   Turska
49   Kuvajt
50   Slovenija
51   Gvineja
53   Pakistan
54   Šri Lanka
55   Belorusija
60   Sjedinjene Američke Države
62   Nigerija
63   Kanada
64   Argentina
65   Brazil
66   Meksiko
70   UNDP Program Ujedinjenih nacija za razvoj
70   UNICEF
71   Ekvador
72   Kuba
76   Peru
77   UNHCR Visoki komesar Ujedinjenih nacija za izbeglice
78   Australija
79   Libija
80   Alžir
81   Egipat
82   Zimbabve
83   Iran
84   Indija
85   Mjanmar
86   Japan
88   Kina
89   Indonezija
90   Sirija
91   Liban
92   Tunis
93   Maroko
94   Gana
98   Irak
99   DR Kongo
10   Evropska unija
102   UN Svetski program za hranu
111   OEBS
118   Međunarodni komitet Crvenog krsta
121   Ujedinjene nacije
123   UNHCR Visoki komesar Ujedinjenih nacija za izbeglice
125   Evropska banka za obnovu i razvoj
127   Savet Evrope
129   Svetska banka
137   Malezija
138   Ujedinjene nacije
141   Crna Gora
144   Sjedinjene Američke Države
« Poslednja izmena: februar 06, 2011, 07:43:36 am ARGUS » Evidentirano
KARPINSKI
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Poruka: 1389



Profil Email
« Odgovor #18 : mart 13, 2011, 09:31:19 am »

Voziš zatamnjena stakla? U problemu si!
Policija širom Srbije oduzima tablice vlasnicima automobila sa staklima presvučenim tamnom folijom.
Samo u Kragujevcu i Požarevcu, za šest dana je gotovo sto vozača ostalo je bez tablica i dobiće ih nazad tek kada skinu tamne folije ili policiji dostave atest da zatamnjenje stakala nije veće od propisanih 25 odsto. Taj atest, međutim, u Srbiji nema nijedan vozač jer ne postoji ustanova koja ima potrebne uređaje za merenje prozračnosti stakla.
Vlasnici servisa za zatamnjenje stakala iz Beograda, Kragujevca, Inđije i Niša navode da imaju dnevno po 15 mušterija koje skidaju folije, plaćene od 90 do 130 evra. Reč je, kažu, mahom o porodičnim ljudima koji su folije stavili da leti zaštite decu od sunca.
"Folije sada ne skidaju političari, biznismeni, ljudi sa one strane zakona, čija su stakla zatamnjena od 150 do 180 odsto, pet puta više od dozvoljenog", kaže za "Press" jedan od vlasnika servisa u Kragujevcu.
Nikola Vučinić, vlasnik "Blek glas servisa" iz Beograda, koji je početkom godine zatamnio i nova službena vozila MUP-a, tvrdi da policija oduzimala tablice, ali da ne kažnjava novčano jer znaju da na to nemaju pravo.
"Prema prvom pravilniku iz septembra prošle godine, prednja šoferšajbna ne sme se zatamnjivati, stakla u ravni vozača mogu do 25 odsto, a zadnja neograničeno. Tako je svuda u Evropi. Posle nedelju dana, međutim, stiglo je novo pravilo po kojem nijedno staklo ne sme da bude zatamnjeno više od 25 odsto. Imam najave da nas možda već naredne nedelje čeka još jedna izmena. Svakog vozača ova premišljanja zakonodavca koštaju od 100 do 130 evra, a mene će 10.000 evra da klijentima medijski oglasim novi pravilnik", kaže Vučinić.
On objašnjava da ni treći pravilnik neće urediti problematiku jer vozači i dalje neće imati ateste.
"Predviđeno je da atest izdaje sedam ovlašćenih ustanova u Srbiji, među kojima je i Institut 'Vinča' i nekoliko mašinskih fakulteta. Nijedna od tih institucija, a pozvao sam ih sve, nema potrebne uređaje da izmeri da li je propusnost folije 25 ili recimo 40 odsto", objašnjava Vučinić.
Nenad Jović, vlasnik firme za zatamnjivanje stakala iz Kragujevca, kaže da je i kao vozač na udaru zakona, te da će pred sudom 25. marta u Kraljevu tražiti samo jedno - da neko premeri prozračnost njegovih stakala i dokaže da nije poštovao zakon. Milan Đorđević iz "Tjuning centra" u Inđiji, koji radi najkvalitetnije "Lumarove" folije od 25 odsto, kaže da policija ima prava kada skida tablice na vozilima koja koriste kineske folije.
"Reč je o folijama koje koštaju 200-300 dinara i koje su i sa spoljašnje i sa unutrašnje strane tamne. Sa njima vozač uveče ne vidi ništa", objašnjava Đorđević.
Boban Bubanja, oficir u odeljenju saobraćajne policije u Kragujevcu, kaže da, čak iako zakon još nije nikoga ovlastio da vrši ispitivanja i izdavanja uverenja, to nikome ne daje pravo da vrši prepravke.
"Jednostavno, takvi ne mogu da se uključe u saobraćaj. S druge strane, sa fabrički ugrađenim zatamnjenim staklima nema problema", razjašnjava Bubalo.
U policiji naglašavaju i da će se kontrola vozila sa tamnim staklima nastaviti.


* v200037p0.jpg (105.59 KB, 610x395 - (poseta: 3912 ).)
Evidentirano
KARPINSKI
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Poruka: 1389



Profil Email
« Odgovor #19 : april 27, 2011, 10:53:15 am »

Nalepnica na automobilima za vozače - početnike!
Svi koji polože vozački ispit moraju da imaju probnu vozačku dozvolu, ali i da vidno označe svoja vozila, nalepnicama "P vozač-početnik", najmanje godinu dana.
Kandidat koji želi da polaže vozački ispit, suočava se sa nizom konfuznih situacija. Ima obuku po starom Zakonu o bezbednosti saobraćaja, polaže ispit, takođe po starom Zakonu, ali dobija dozvolu po novom zakonu. Tako, svi koji polože vozački ispit moraju da imaju probnu vozačku dozvolu, ali i da vidno označe svoja vozila, nalepnicama "P vozač-početnik", najmanje godinu dana.
Nalepnice "P vozač-početnik" propisane su za sve one koji dobiju probnu vozačku dozvolu, tačnije za sve koji imaju nove biometriske dozvole, bez obzira na starost kandidata.
Pogrešno je tumačenje zakona da se nalepnice "P" obavezne samo za mlade vozače koji imaju 17 godina i voze do 18. godine pod pratnjom iskusnog vozača.
Siniša Matić iz Uprave saobraćajne policije kaže da je, u slučaju da se vozilo ne obeleži nalepnicim, predviđena kazna za osobu koje upravlja vozilom i osobu koja ga nadzire po 3.000 dinara.
U auto školama nisu do sada imali tumačenje ove obaveze, pa je do sada dolazilo do konfuzije i tek odnedavno počela je podela nalepnica kandidatima koji su položili ispit.
"Svakom polazniku dajemo po dve nalepnice pri položenom ispitu i objasnimo mu na koji način treba da ih stavi na svoje vozilo", kaže Spasoje Manojlović iz Udruženja auto škola Srbije.
Instruktori navode da kandiati i pored upozorenja retko žele da označe sebe kao početnika.
Instruktor vožnje Tamara Satamatović kaže da nije primetila da početnici nose oznake na automobilima i dodaje da je verovatno uzrok tome što nisu pročitali Zakon ili nisu obavešteni u MUP-u kada su uzimali vozačke dozvole.
Oni koji se obučavaju često i ne znaju čemu nalepnice služe.
Iz MUP-a poručuju da nije sramota da vozač druge opoziri da je početnik, jer oni mogu da mu pomognu ili oproste neku grešku i dodaju da je i nalepnica deo poboljšanja celokupne situacije u saobraćaju. (Economy.rs, 25. april 2011.)


* nalepnica pocetnik.jpg (11.36 KB, 275x223 - (poseta: 4242 ).)
Evidentirano
KARPINSKI
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Poruka: 1389



Profil Email
« Odgovor #20 : april 27, 2011, 11:30:00 am »

Nove vozačke dozvole ne važe preko granice!
Nova vozačka dozvola ne samo da je bezvredna izvan granica Srbije, nego je sa njom i procedura dobijanja međunarodne putne isprave komplikovanija nego ranije.
Za one zemlje u kojima je do sada bilo potrebno posedovati međunarodnu dozvolu, sve je ostalo isto, dok je za vađenje internacionalne isprave neophodan još i 'papir' više.
Put u inostranstvo trebalo je da bude znatno lakši sa modernim i čipovanim dokumentom, ali s obzirom na to da Srbija nije potpisala sporazum sa drugim zemljama, sve je ostalo po starom.
"Planirano je da nova dozvola postane validna i van naših granica, ali mi ne znamo kada će to biti realizovano", rekli su za "Novosti" u Auto-moto savezu Srbije.
Dodatni problem je nastao jer na ovoj dozvoli nije vidljivo da li vozač ima neke zabrane, pa je zbog toga potrebno da se u MUP-u izvadi posebna potvrda.
Bilo kakve zabrane se ručno upisuju na poleđini stare isprave, dok je nova sa savremenim čipom. Ipak, to nije od pomoći, jer sa nje ne mogu da se očitaju potrebni podaci.
"Pravilnik o izdavanju međunarodnih vozačkih dozvola propisuje da je, između ostalog, neophodno izvaditi i dokaz o izrečenim ili izvršenim zabranama upravljanja vozilom“, kažu u MUP-u.
Za dobijanje tog dokumenta potrebno je dostaviti zahtev u pismenoj formi, priložiti dozvolu na uvid i platiti administrativnu taksu od 420 dinara.


* v202349p0.jpg (71.99 KB, 610x395 - (poseta: 3949 ).)
Evidentirano
mercenary96
Newbie
*
Offline Offline

Poruka: 14



Profil
« Odgovor #21 : maj 18, 2011, 08:36:36 pm »

za šta sve kradu pare u ovoj državi,to nije normalno Angry
Evidentirano
X3MJSH
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Poruka: 1902


stay clean


Profil Email
« Odgovor #22 : maj 25, 2011, 11:00:11 am »

MUP Srbije objavio zvanični spisak kamera na putevema u Beogradu

Ministarstvo unutrašnjih poslova Vlade Republike Srbije saopšava da je u Beogradu uveden sistem video nadzora gradskih saobraćajnica i raskrsnica.
U ovom trenutku postavljeno je 60 kamera, a policija saopštava da će ih koristiti u bezbednosne svrhe, u skladu sa zakonom. Pogledajte gde se sve nalaze kamere na putevima u Beogradu.

Br.   KAMERNO MESTO
1   Republička Skupština
2   London
3   Skupština Srbije
4   Gradska Skupština
5   Slavija 1
6   Vlada Srbije
7   Železnička stanica 1
8   Trg Republike 1
9   Terazije
10   Zeleni venac
11   Brankov most
12   Hajat
13   SIV
14   Železnička stanica
15   Opština N.Bg.kružni tok
16   Trg Nikole Pašića
17   Takovska - 27. Marta
18   29. novembra - Cvijićeva
19   Pančevački most
20   Bogoslovija - kružni tok
21   Mije Kovačevića - Čarli Čaplina
22   Cvijićeva - Starine Novaka
23   Vukov spomenik
24   Slavija 2
25   Autobuska stanica BAS
26   Kafić Underground
27   Tadeuša Košćuška - Cara Dušana
28   Studentski trg - Vasina
29   Trg Republike 2
30   Dom omladine
31   Ušće
32   Kineska ambasada
33   Karađorđev trg - Zemun
34   Milentija Popovića - Zorana Đinđića
35   Buvlja pijaca
36   Omladinskih brigada - Jurija Gagarina
37   Geneks
38   Tošin bunar - Studentski grad
39   Arena
40   Gazela most
41   Tramvajski most
42   Francuska - Cara Dušana
43   Francuska - Dunavska
44   Kneza Miloša - Višegradska
45   Mostarska petlja
46   Prokop
47   Topčiderska Zvezda
48   Muzej 25. maj
49   M.Ivkovića - A.Karađorđevića
50   TV Pink
51   Raška - Crnotravska
52   Borska - Crnotravska
53   Trošarina
54   Autokomanda
55   Franš
56   Specijalni sud
57   Ustanička - Vojislava Ilića
58   Plavi most
59   Sajam
60   Ada Ciganlija
Evidentirano
KARPINSKI
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Poruka: 1389



Profil Email
« Odgovor #23 : juni 18, 2011, 09:09:30 am »

Kolima u EU od 1. januara bez zelenog kartona!
Od 1. januara 2012. godine za putovanja u većinu evropskih zemalja biće dovoljna registraciona nalepnica koja se dobija uz nove tablice, odnosno prilikom svake registracije.
Udruženje osiguravača Srbije potpisalo je na godišnjoj skupštini Biroa zelene karte međunarodni sporazum koji će vozačima iz Srbije omogućiti da od 1. januara sledeće godine putuju kolima u gotovo sve evropske države bez zelenog kartona, saopštilo je to udruženje.
Za putovanje će biti dovoljna registraciona nalepnica koja se dobija uz nove tablice, odnosno prilikom svake registracije.
Potpisanim sporazumom, Srbija je postala deo podsistema registarske oznake, a to znači da će registarska oznaka biti dovoljan dokaz o postojanju osiguranja od autoodgovornosti.
Samim tim, obrazac zelene karte više neće biti potreban, a to će vozačima doneti uštedu od 2.000 dinara godišnje.
Generalni sekretar Udruženja osiguravača Srbije Vladan Manić izjavio je da je, prijemom u podsistem registarske oznake, Udruženje u potpunosti uskladilo poslovanje sa direktivama EU u sistemu međunarodne karte osiguranja autoodgovornosti, a Srbija je postala 33. članica tog sistema.
Manić dodaje da zeleni karton više neće biti potreban za ulazak automobilom u države EU ili na primer u Hrvatsku, dok sa Crnom Gorom do daljeg ostaje na snazi poseban bilateralni sporazum, navedeno je u saopštenju.
BiH i Makedonija još nisu deo podsistema registarske oznake, tako da će za ulazak u te države i dalje biti potreban zeleni karton, izjavio je generalni sekretar Udruženja osiguravača Srbije.


* v207675p0.jpg (84.32 KB, 610x395 - (poseta: 3698 ).)
Evidentirano
KARPINSKI
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Poruka: 1389



Profil Email
« Odgovor #24 : juni 18, 2011, 09:12:20 am »

Nije "kazna za parking", nego "dnevna karta"!
Kako god okrenete, ako u Beogradu prekoračite dozvoljeno vreme parkiranja platićete 1.870 dinara.
Doplatna karta u zoniranim delovim Beograda i odluka Ustavnog suda Srbije koji je način naplate kazne za parkiranje proglasio nezakonitom, napravili su čitavu pometnju kod vozača. Pojedinci, zbog loše formulacije u članu 19. Odluke o javnim parkiralištima, tumače je kao kaznu, pa će nadležni morati preciznije da je definišu. Ipak, to za vozače nije od velikog značaja, jer osim igre rečima suština ostaje ista - ko prekorači dozvoljeno vreme parkiranja moraće tu uslugu i da plati 1.870 dinara, pišu "Novosti".
Stručnjak za tumačenje prava, Saša Bovan, profesor Pravnog fakulteta Univerziteta u Beogradu, koji je napisao jedini stručno-naučni rad na temu doplatne karte u kojem se poziva na praksu Ustavnog suda u Nemačkoj, kaže da član 19. Odluke nije proglašen protivustavnim niti protivzakonitim, kao što je predstavljeno u javnosti, ali neki drugi članovi jesu.
"Najveći je problem što je ovaj član formulisan pogrešno, pa doplatna karta liči na kaznu i po svojoj pravnoj prirodi", objašnjava profesor Bovan za "Novosti". "Iz tog razloga neophodno je samo da se preformuliše. Doplatna karta je institut kojim se uvodi komunalni red i omogućava se većem broju vozača da koriste uslugu parkiranja u centru grada. Ova karta je zapravo privilegija, jer vozač koji prekorači vreme parkiranja, zapravo doplati što njegovo vozilo ostaje na istom mestu i dalje. S druge strane, doplatna karta je mera odvraćanja, jer njome govorimo vozačima da ukoliko neće da se izlažu dodatnom trošku, da se ne zadržavaju u zoniranim delovima duže od dozvoljenog."
Profesor Bovan dodaje, da će se posle preformulacije člana 19. sporna karta zvati - dnevna karta, a kao i do sada Beograđani će njome plaćati uslugu, a ne kaznu.
"Inače, neke druge odredbe Odluke o javnim parkiralištima su neustavne, pa će biti izbrisane", najavljuje Bovan. "Članom 15. koji se odnosi na invalide, bilo je određeno da oni plaćaju i komunalnu taksu i nadoknadu, što nije u skladu sa zakonom koji predviđa jedno od ta dva. Status ove kategorije je određen članom 13. koji ih definiše kao povlašćena lica. Takođe, briše se i član 23. jer one koji plate doplatnu kartu tretira da su u prekršaju, kojeg zapravo nema."
I u preduzeću "Parking servis" se slažu da se ne može govoriti o postojanju bilo kakvog saobraćajnog prekršaja, jer doplatna karta nije kazna za prekršaj.
"Ukoliko se neko parkira na obeleženom mestu, a ne plati ili prekorači vreme, neće biti kažnjen niti će ga odneti 'pauk', već mu se piše doplatna karta za pružanje komunalne usluge, koja mu omogućava da tu ostane tokom celog dana", objašnjava za "Novosti" Milija Lazarević, zamenik direktora "Parking servisa". "Aktivnosti Grada oko izmene Odluke o javnim parkiralištima biće gotove do početka septembra, a nesumnjivo je da postojeća odluka ostaje na snazi i obavezuje kako 'Parking servis', tako i korisnike naših usluga."
Studije o zonskom sistemu parkiranja Instituta saobraćajnog fakulteta u Beogradu pokazuju da je neophodno vremenski ograničiti korišćenje parking mesta kako bi se rešili saobraćajni problemi u Beogradu. Zbog toga zonski sistem parkiranja mora biti destimulativan za one vozače koji se zadržavaju duže od vremenskog ograničenja. Time se omogućava veća iskorišćenost parking mesta i štite prava stanara i osoba sa invaliditetom. Ovaj sistem je unapredio parkiranje u glavnom gradu, jer jedno mesto danas koristi pet do osam automobila, a ranije je koristio samo jedan. Slobodno mesto se traži pet do deset, umesto 30 minuta. Takođe, povećana je i bezbednost pešaka i vozača u saobraćaju.


* v208947p0.jpg (65.63 KB, 610x395 - (poseta: 3742 ).)
Evidentirano
KARPINSKI
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Poruka: 1389



Profil Email
« Odgovor #25 : juni 18, 2011, 09:13:49 am »

Kamere isterale vozače iz žute trake!
Samo prvog dana od početka rada kamere su snimile više od 600 prekršaja za vožnju žutom trakom, a broj prekršilaca je sve manji jer kazne pristižu na kućnu adresu.
Gradski prevoz danas je mnogo brži nego ranije jer u žutim trakama ima manje automobila. Tome je najviše doprinelo kažnjavanje nesavesnih vozača pomoću kamera. Samo prvog dana od početka rada kamere su snimile više od 600 prekršaja za vožnju žutom trakom, a broj prekršilaca je sve manji jer kazne pristižu na kućnu adresu, piše "Blic".
Prema prvim rezultatima, najviše vozila ima u žutim trakama na Brankovom mostu.
"Od 1. do 7. juna kamere za prekršaje neovlašćenog korišćenja žute trake evidentirale su ukupno 2.950 prekršaja, a najviše na Brankovom mostu u oba smera", kažu za "Blic" u saobraćajnoj policiji.
Međutim, više je nego očigledno da broj vozila u žutim trakama iz dana u dan opada, što bitno ubrzava vozila javnog prevoza. Tako je na primer prvog dana snimanja (1. juna) na Brankovom mostu uslikano 513 vozila u ovom prekršaju, a tri dana kasnije svega jedan automobil. Slično je i u Bulevaru despta Stefana, gde su primera radi 6. juna ovaj propis prekršila samo tri učesnika u saobraćaju, a prvog dana čak 50 njih.
Kažnjavanje nije primarni cilj, kažu u policiji, već je to povećanje bezbednosti i protočnosti u saobraćaju.
Međutim, zbog ponašanja velikog broja vozača, kod nas je opšteprihvaćeno mišljenje da samo kazne mogu da ih opamete, što pokazuju i pomenuti rezultati. Promenu primećuju i vozači autobusa koji svakog dana voze putnike na linijama koje prolaze kroz ulice pokrivene žutim trakama. Ne postoji precizna procena koliko je ubrzano kretanje vozila gradskog prevoza, ali je na nekim linijama zabeleženo kraće vreme putovanja i do deset minuta.
"Očigledno je da su mnogi vozači promenili ponašanje. Ranije se nije znalo gde ko vozi. Bilo je situacija da mi vozimo sa unutrašnje strane, a da se automobili kreću žutim trakama. Danas se pravila mnogo više poštuju. Primećujem da mi sada treba desetak minuta manje da stignem do okretnice u Borči kada putujem sa Novog Beograda", kaže za "Blic" jedan od vozača na liniji 95.


* v209149p0.jpg (85.43 KB, 610x395 - (poseta: 3698 ).)
Evidentirano
EXTREME
Global Moderator
Hero Member
*****
Offline Offline

Poruka: 1678



Profil WWW Email
« Odgovor #26 : juni 22, 2012, 09:10:23 am »

Vozači, čuvajte se kazni u inostranstvu!

Ako automobilom krećete put Hrvatske, ne "ablendujte", jer ako svetlosnim ili zvučnim signalom "razgovarate" sa drugim vozačima, rizikujete kaznu od oko 270 evra.
Zato je bitno, pre polaska na put u inostranstvo, da se dobro raspitate ne samo šta vam sve treba od dokumenata i opreme, već i kakve vas kazne vrebaju, pišu "Novosti".
Jedan od neophodnih dokumenata, u velikom broju zemalja je i međunarodna vozačka dozvola. Izdaje je Auto-moto savez Srbije po ceni od 2.000 dinara i rokom važenja od tri godine od dana izdavanja. Naravno, osim u slučaju da vam ranije ističe nacionalna vozačka dozvola.
Ovaj dokument vam neće tražiti u Austriji, Bosni, Bugarskoj, Hrvatskoj, Crnoj Gori, pa ni u Grčkoj ako imate staru vozačku dozvolu.
Ako imate novu dozvolu tražiće vam na uvid međunarodnu dozvolu. Ovu dozvolu zahtevaće i u Makedoniji i Turskoj, na primer.
Bez "zelene karte" možete kolima u Austriju, Bugarsku, Belgiju, Češku Republiku, Kipar, Nemačku, Španiju, Estoniju, Francusku, Grčku, Mađarsku, Italiju, Irsku, Luksemburg, Litvaniju, Letoniju, Maltu, Holandiju, Portugaliju, Poljsku, Rumuniju, Švedsku, Slovačku, Sloveniju, Hrvatsku, Švajcarsku (uključujući Lihtenštajn), Andoru, Norvešku i na Island.
Na osnovu sporazuma Srbije i Crne Gore o međusobnom priznavanju polisa obaveznog osiguranja ovaj dokument vam nije potreban ni kada putujete u Crnu Goru.
Posedovanje "zelenog kartona" je obavezno kada se ulazi na teritoriju Rusije, Belorusije, Ukrajine, Moldavije, Turske, Izraela, Irana, Makedonije, Albanije, BiH, Tunisa, Maroka.
Da bi se dobio ovaj dokument potrebno je poneti polisu obaveznog osiguranja na uvid, saobraćajnu dozvolu i spremiti još 2.000 dinara. Rok važenja je dok traje i polisa obaveznog osiguranja.
Ukoliko se vozilo ne vodi na vas, bilo da je reč o članu porodice, prethodnom vlasniku, ili, na primer, vozilu kupljenom na lizing, neophodan je još jedan dokument.
Dozvola za upravljanje tuđim vozilom u inostranstvu se izdaje na obrascu utvrđenom od strane međunarodnih organizacija AIT i FIA. Cena dozvole za upravljanje tuđim vozilom u inostranstvu je 1.500 dinara.
I ovaj dokument možete nabaviti u prostorijama AMSS, ukoliko na uvid donesete važeću ličnu kartu vlasnika vozila, pasoš korisnika vozila, saobraćajnu dozvolu za vozilo...
Ne zaboravite da su kazne za saobraćajne prekršaje, bilo gde u svetu, znatno više nego u Srbiji i da vam apsolutno niko neće "progledati kroz prste". U nekim zemljama, poput Hrvatske, rizikujete da vas pošalju i kod sudije za prekršaje.
Kazne, posebno za vožnju u alkoholisanom stanju i prekoračenje brzine, su prilično visoke, a u zavisnosti od težine prekršaja i ugrožavanja ostalih učesnika u saobraćaju kreću se od 20 pa do nekoliko stotina, čak i hiljada evra.
U Hrvatskoj je kazna za prekoračenje brzine do deset kilometara na čas u naseljenom mestu 300 kuna (jedan evro je oko 7,5 kuna), od deset do 20 km/čas - 500 kuna, od 20 do 30 km/čas 1.000 kuna.
Kazna za prisustvo do 0,5 promila alkohola u krvi je 700 kuna, od 0,5 do jednog promila je od 1.000 do 2.000 kuna, dok se kazna za više od 1,5 promila alkohola u krvi kreće od pet hiljada do 15.000 kuna.
U Hrvatskoj se naplaćuje i nevezivanje pojasa - 500 kuna, a prolazak kroz crveno svetlo od 2.000 do 5.000 kuna.
U Grčkoj prekoračenje brzine do 20 km/čas košta 32,5 evra, dok je prekoračenje brzine preko 40 km/čas 155,50 evra.
Za nevezivanje pojaseva Grci će vam uzeti 83 evra, a za prolazak kroz crveno svetlo 167 evra.
Vožnja u alkoholisanom stanju u Grčkoj se kažnjava sa 78 evra, ukoliko vozač u krvi ima između 0,5 i 0,8 promila alkohola, 156 evra ako je procenat alokohola između 0,8 i 1,1 promila i čak 625 evra ako je taj procenat preko 1,1 promila.
Evidentirano

gfx
 Strana: 1 [2] Štampa 
gfx
Pređi u:  
gfx gfx